2015 m. lapkričio 10 d., antradienis

AJOKKI-KAMAZ

   Nors čia rašau daugiausia apie savo laisvalaikio veiklą, bet negaliu praleisti šio įvykio nepastebėto. Šią savaitę pas mus kosmetiniam remontui atvažiavo (sakė - net 85 km/val greičiu) kilnojama TV stotis. Kažkada ji vadinosi "MAGNOLIJA"... Šios KTS buvo gaminamos Šiaulių televizorių gamykloje veikusiame Televizijos Institute nuo 1983 m. Gana išsamiai istorija aprašyta šiame puslapyje.


   Taigi, kaip ir minėjau, ši istorinė KTS ne tik dar važiuoja, bet ir sėkmingai darbuojasi viename iš Lietuvos TV kanalų. Žinoma, ji buvo jau kelis kartus modernizuota ir, sprendžiant iš priekinių žibintų, apie 1992-uosius metus "upgreidinta" į "Kiparisą", tik jau Kauno "Bangoje". Truputis istorijos yra šiame puslapyje.
Pas mus ši KTS irgi kelis kartus keitė savo įrangą, nors šiai dienai ji gerokai pasenusi... Tai gal pasižvalgykime :).

Išorė, kad ir labai daug mačiusi lietuviškų žiemų, bet dar išlaiko savo formą. Lengvai papuvusi (apie 30 metų kelyje...), nelabai sandari, bet rieda. 
Į vidų galime patekti pro dvejas duris su ištraukiamais laiptais. Labai jau nejaukiai jais lipti - reikia priprasti.


Įžengus vidun, pasitinka CRT monitoriai ir seno garažo kvapas... Dyzelio ir išmetamų dujų. Man tai iš karto primena vaikystę ir didelį raudoną kombainą, kurio kabinoje galėdavau pažaisti, kol kombainininkai pietaudavo...

Čia inžinierių skyrius su kamerų kontrole, aparatūra ir nediduke remontininko darbo vieta. Anksčiau (t. y. "prie ruso") tai buvo labai svarbi ir reikalinga KTS dalis (čia aš apie remontininko vietą) - įranga buvo gana kaprizinga.
Ženkime į kitą, režisieriaus patalpą.

Be didelių įmantrumų, spartietiško stiliaus, pati didžiausia erdvė. Iš čia "diriguojama" visam filmavimo procesui. Čia sėdi režisierius su asistentais ir kiti meno žmonės. Tai siauru takučiu pėdiname toliau - pas garsistą.


O štai čia gyvena garsas... Mažutis suodinas kambarėlis. Tiesiog senas automobilio korpusas labai jau nesandarus ir važiuojant "susiurbia" išmetamąsias dujas. Atvažiavus į filmavimo vietą - tenka vėdinti...
Originalus langelis į vairuotojų kabiną jau užtaisytas per kažkurią iš modernizacijų, taigi apeikime ir žvilgtelėkime į kabiną.

Tik vairuotojo kėdė būdavo su amortizuojančiomis spyruoklėmis, šalia važiuojantysis sėdėdavo "ant suoliuko" - kietai. Kabinoje gyvenimas vyksta tiesiogine prasme - ant variklio. Tai komforto tikėtis nereikėtų...

Dar užmeskime akį į išorinių pajungimų skydą ir kabelių (multikoro) skyrių. Rūdys...
Tai vat tokia tai ekskursija gavosi. Vėl palopysime senutę, pakeisime vidaus apšvietimą, šį bei tą sulituosime ir vėl išleisime į kelionę. Gal sutiksite kokiame nors renginyje ar kelyje, tikiuosi, pažvelgsite į ją kitomis akimis... Gero kelio, ex Magnolija :).


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą